Plan de evacuare al elevilor din sălile de clasă în caz de situații cutremur sau incendiu

- Se vor feri de obiectele înalte, de cele suspendate și de ferestre.

- Vor asculta institutorii – învățătorii și profesorii.

- Profesorii vor menţine uşa deschisă ei vor părăsi ultimii sala de clasă, asigurându-se că după evacuare nu a mai rămas nici-o persoană în clasă.

- Toată lumea aştepta semnalul de alarmare, iar după încetarea acestuia se începe procedura de evacuare când toată lumea numără cu voce tare „Numărătoarea inversă” necesară pentru sincronizarea tuturor persoanelor aflate în clădire pe durata procesului de evacuare.

Evacuarea se face în pas alergător cu ghiozdanul/catalogul deasupra capului. Capul fiecarei persoane trebuie protejat împotriva căderi de zidarie, geamuri

sparte sau alte corpuri desprinse în timpul cutremurului.

Pentru determinarea timpului necesar de evacuare se completează în tabelul de mai jos (zona albă) numărul de persoane de pe fiecare etaj (nivel) al imobilului:


Exemplu de  evacuare a parterului:

Se dă semnalul de începere al exercițiului de alarmare comform diagramei:

După cum se observă în diagramă semnalul are durata de 5 secunde, urmat de o pauza de 2 secunde.

După încetarea alarmei de începere a exercitiului de alarmare se dă apoi semnalul de evacuare a cladiri,  care este comform urmatoarei diagrame:


Poziția elevilor în caz de cutremur, pănă la sosirea momentului evacuării sălii de clasă

Evacuarea elevilor din sala de clasă

Galerie foto- Exercitiu de evacuare în caz de cutremur


– Personalul se va aduna pe terenul de sport sau un platou prestabilit care să îi confere siguranță;

– Elevii vor fi dispuși pe clase în ordinea băncilor;

- Profesorii vor avea obligația să facă prezența, raportând de urgență directorului eventuala lipsă nemotivată a unuia dintre elevi;

- Se va verifica cunoaşterea şi capacitatea de punere în aplicarea sarcinilor ce revin personalului la locul de muncă în caz de incendiu;

– Maniera de comportare a elevilor la primirea semnalului acustic de alarmare;

– Maniera de desfășurare a activităților de salvare și evacuare a persoanelor și a materialelor periculoase;

– Îndeplinirea anumitor bareme de timp stabilite și a timpilor operativi de intervenție.

Odată executat exercițiul se acționează semnalul de încetare a unei alarme care va fi compus dintr-un sunet continuu, de intensitate, cu durata de 2 minute.

Exerciţiul de alarmare şi evacuare se execută în condiţiile cele mai dificile (de exemplu: unele coridoare şi/sau casa scării pline de fum). Elevii trebuie să informații corect în ceea ce privește comportamentul pe care trebuie să-l aibă în caz de incendiu și anumite pericole la care pot fi supuși.

Aceștia trebuie să știe, de exemplu, că trebuie să meargă cât mai aproape pot în încăperile cu fum. De asemenea, trebuie să știe semnificația ușilor închise ca protecție împotriva propagării fumului și căldurii, să stingă focul de pe hainele incendiate cu o altă haină sau prin rostogolire pe podea, că este interzis să utilizeze liftul în caz de incendiu.

Conform Ordinului nr. 163/2007 privind aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor art. 144-146, exercițiile privind modul de intervenție în caz de incendiu constituie formele de bază prin care se verifică stadiul și capacitatea de acțiune a personalului locului de muncă.

 

Exercițiile și aplicațiile au în vedere modul în care se execută:

1.     a) alarmarea;

2.     b) evacuarea;

3.     c) stingerea incendiului.

Exercițiile de intervenție se efectuează:

1.     a) planificat, pe bază de grafic, astfel încât la acestea să participe eșalonat salariați cu atribuții de intervenție a locurilor de muncă;

2.     b) inopinat, de către administrator/conducător, autorităţi de control sau de alţi factori de decizie;

3.     c) planificat, pe bază de grafic, cu personalul serviciului privat pentru situații de urgență.

Evidența aplicațiilor și exercițiilor efectuate se ține într-un registru special. Fiecare exercițiu de intervenție se finalizează printr-un raport, în care se fac referiri cel puțin la:

1.     a) obiectivele și scopul exercițiului;

2.     b) mențiuni privind cunoașterea și capacitatea de punere în aplicare a sarcinilor ce revin personalului la locul de muncă în caz de incendiu;

3.     c) îndeplinirea anumitor bareme de timp stabilite și a timpilor operativi de intervenție;

4.     d) mențiuni privind alarmarea (alertarea) personalului;

5.     e) aprecieri privind funcționarea mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor;

6.     f) desfăşurarea activităţilor de salvare şi evacuare a persoanelor şi a materialelor periculoase;

7.     g) propunerea de măsuri privind îmbunătățirea activităților respective.

Organizarea exercițiilor de evacuare în caz de incendiu sau cutremure este imperios necesar pentru prevenirea și reducerea accidentelor în orice domeniu de activitate și salvarea vieții omenești.



Echipa Liceului Mătăsari la concursul județean " Cu viața mea apăr viața"